joi, 23 august 2012

Prajitura Fanta

    Aceasta prajitura m-a cucerit de la prima vedere (si degustare ) in adolescenta, cand am fost la o nunta si soacra mare a pregatit aceasta minunatie pe care mama mea (maestra in prajituri) nu o pregatise in casa noastra niciodata.Am rugat atunci sa ni se dea si noua reteta si de atunci (cam din 2002) avem reteta aceasta si in caietul nostru de retete.
Reteta e simpla, dar e de mare efect.



Aveti nevoie de:
Pentru blat:
  • 7 oua
  • 5 linguri faina
  • 2 linguri cacao de buna calitate
  • 6 linguri zahar
  • 1 plic de zahar vanilat
  • 100 ml ulei
  • 1 plic de praf de copt
Pentru crema de branza:
  • 500 gr branza dulce de vaci
  • 250 gr unt la temperatura camerei
  • 250 gr zahar pudra
Pentru budinca de Fanta:
  • 850 ml suc Fanta de portocale
  • 2 plicuri budinca de vanilie
  • 5-6 linguri de zahar
Se prepara astfel:
  • pregatiti mai intai blatul astfel: separati albusurile de galbenusuri si puneti albusurile intr-un bol incapator (eu am pregatit totul cu KitchenAid-ul din dotare ) si le bateti bine pana devin o spuma, apoi adaugati pe rand cele 6 linguri de zahar, zaharul vanilat, galbenusurile, uleiul, faina si praful de copt si la final cacaua

  • puneti aluatul (care e destul de moale sa nu va panicati) intr-o tava ( 28x38 cm ) acoperita cu hartie de copt si dati tava la cuptorul preincalzit la 180 grade pentru 15-20 minute (pana trece testul cu scobitoare) apoi se scoate blatul de la cuptor si se lasa sa se raceasca
  • pregatiti crema astfel: frecati untul cu zaharul pudra 1-2 minute apoi adaugati branza de vaci ( daca vreti puteti sa folositi si crema de branza, am vazut asta pe diverse bloguri, insa mie imi place branza aceasta dulce de vaci si de aia o folosesc)

  • puneti crema de branza peste blatul racit complet

  • budinca cu suc Fanta se pregateste astfel : puneti 700 ml Fanta de portocale la fiert intr-o oala
  • intr-un bol amestecati cele doua plicuri de budinca de vanilie cu 5-6 linguri de zahar si apoi cu 150  ml suc ramas
  • cand sucul clocoteste adaugati compozitia din bol si lasati sa fiarba budinca pana devine translucida (vezi poza de mai jos )

  • dupa ce s-a fiert bine budinca stingeti focul si lasati sa se tempereze putin caci daca am pune budinca clocotita peste crema de branza am topi tot untul si nu ar mai fi aspectoasa prajitura
  • dupa ce s-a racit putin budinca de Fanta :D (dar atentie sa nu se inghege!) o turnam peste crema de branza si apoi dam prajitura la frigider pentru cel putin 2-3 ore
  • eu am taiat prajitura pentru a o poza cu ajutorul formelor metalice de biscuiti



Sa aveti pofta!
Un inceput de toamna perfect sa aveti!Noi plecam in vacanta asa ca ne "vedem" in septembrie!

Later edit:
Am aparut datorita blogului in revista Joy, numarul din septembrie ;) .Me happy happy happy!



26 de comentarii:

  1. Este foarte frumoasa prajitura.Desigur ca este si gustoasa.

    RăspundeţiȘtergere
  2. Ce frumos ti-a iesit, si ii sta minunat in forma de tortulete!! Si mie imi place prajiturica asta ;)

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poliana iti multumesc!a fost o inspiratie de moment sa o portionez asa :) . E tare buna caci nu este asa de dulce! ;)

      Ștergere
  3. si eu ador prajitura asta...nu m-as fi gandit s-o tai cu formele acestea, dar se pastreaza ideea!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adnia, a fost o idee de moment! ;) Arata comercial asa...mi-a zis o prietena ca i s-a parut ca sunt facute la cofetarie nu de mine :)))

      Ștergere
  4. Felicitari pentru aparitia in revista :) Ce dragute sunt prajiturelele! Faina idee :)

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Beatrice iti multumesc! :* Multumesc ca ti-ai facut timp sa imi lasi si mie un comment! :*

      Ștergere
  5. Una din prajiturile mele preferate ! Foarte bine arata ! Felicitari pentru aparitia in revista :)

    RăspundeţiȘtergere
  6. Alina draga,numai bunatati pe aici si numai vesti bune!
    Te felicit pentru articolul din revista,sunt mandra de tine si meriti locul acela.
    Prajiturica arata grozav!Ma crezi ca n-am facut niciodata cu toate ca am mancat de cateva ori si mi-a placut mult?Odata si odata trebuie sa ma pun si eu pe treaba sa o pregatesc...am sa o prezint ca si tine,arata mult mai select si elegant.
    Sa ne auzim cu bine!
    PS.Cand ai timp,astept cateva impresii despre concediu.
    Te pup cu drag.

    RăspundeţiȘtergere
  7. felicitari pentru aparitia in JOY....
    prajitura arata demential si sper sa o incerc si eu in curand.. :)

    te astept si la mine :)
    http://cherryqueendee.blogspot.ro

    xoxo
    D.

    RăspundeţiȘtergere
  8. Arata super-super bine!!!! Vacanta placuta!

    RăspundeţiȘtergere
  9. Salut. Am incercat reteta ta, a fost foarte buna. Sora mea facea aceasta prajitura destul de des, cand eram eu mai micuta. A fost o mare bucurie sa gasesc retea pe blogul tau. Am o mare si singura rugaminte, de unde ai cumparat formele cu maner? Multumesc.
    Sa ai o zi frumoasa!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna!
      Ma bucur ca ai incercat reteta si ti-a si iesit!Ma bucur cand vad ca si alti oameni au amintiri frumoase legate de cei dragi cand vine vorba de gatit,de prajituri! :)
      Formele le-am luat din Auchan, au avut acum cateva luni multe de vanzare, acum nu cred ca mai au! :(
      O zi frumoasa!
      Multumesc pentru vizita si comentarii!

      Ștergere
  10. Ma bucur ca am descoperit acest blog...unele retete imi aduc aminte de copilarie.

    RăspundeţiȘtergere
  11. Este o prajitura minunataaaaa.I-am facut sotului, iar de incantat ce era seara mi-a oferit chiar el o "portie" de fericire in pat.
    A fost orgasmiccccc!!!!!

    PUPICI de la fata de la miezul noptii!

    RăspundeţiȘtergere
  12. Am o nelamurire..La inceput scrie 6 linguri de zahar,iar la final la ingrediente 5-6 linguri de zahar.Pana la urma cat zahar trebuie pus?..

    RăspundeţiȘtergere
  13. Buna!
    Zaharul de la inceput se pune in blat si cel de la sfarsit in budinca cu suc Fanta! Poate nu m-am exprimat eu bine insa in descrierea retetei este scris clar!
    Multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
  14. am facut si cu coca cola si e foarte gustoasa

    RăspundeţiȘtergere
  15. cat de mare trebuie sa fie tava pt blat ?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scrie in reteta :)
      puneti aluatul (care e destul de moale sa nu va panicati) intr-o tava ( 28x38 cm ) acoperita cu hartie de copt si dati tava la cuptorul preincalzit la 180 grade pentru 15-20 minute (pana trece testul cu scobitoare) apoi se scoate blatul de la cuptor si se lasa sa se raceasca

      Ștergere
  16. Buna , multumesc pt. reteta ,dar... budinca cu fanta dupa 2 zile se crapa, trebuie portionata dupa ce s-a racit?

    RăspundeţiȘtergere
  17. Mine o pregatesc si eu!sper sa-mi iasa

    RăspundeţiȘtergere
  18. Iamy, iumy, iam :)) Acum am descoperit site-ul si cred ca o sa am ceva de lucru in wekend-uri caci multe imi fac ochi dulci :)) Imediat ma apuc sa tavalesc si eu o prajitura fanta (pacat ca nu am forme). Btw eu am facut si cu fanta de strugure si arata foarte bine :)

    RăspundeţiȘtergere
  19. Acu am terminat si eu de facut prajitura, numai ce am baga-o in frigider
    :) am facut exact cum a-ti spus in reteta.... multumesc si o zi buna va doresc

    RăspundeţiȘtergere