sâmbătă, 11 august 2012

Amintiri din copilarie : Prajitura Claudia

    Unii ii spun Albinuta, unii prajitura cu foi de miere sau cum ii spune nasa , Dulcineea, eu o cunosc ca prajitura Claudia.
O facea mama doar la ocazii foarte speciale caci foile sunt destul de greu de facut si pentru ca o facea atat de rar tanjeam dupa ea si dupa gustul ei fin si atat de bun.
Am facut si eu insa eu am folosit foi gata pregatite ( nu din supermarket, ci facute in casa de o doamna din judetul Arad) si a iesit prajitura perfect!
Acelasi gust special, ce mi-a adus aminte de copilarie si de verile perfecte de atunci....



Aveti nevoie de :

  • un pachet de foi cu miere (4 foi)
  • 1 borcan de 400 gr gem de caise/piersici
  • 600 ml lapte
  • 300 gr zahar
  • 6 linguri gris
  • 1 plic zahar vanilat
  • 375 gr unt sau margarina Rama
  • zahar pudra (pentru decor)
Se prepara astfel:
  • puneti laptele la fiert pe foc mediu
  • cand acesta fierbe adaugati zaharul, apoi pe rand cele 6 linguri de gris amestecand mereu
  • fierbeti grisul cateva minute pe foc mediu
  • cand grisul s-a fiert luati oala de pe foc si lasati-l sa se recasca
  • dupa ce grisul s-a racit cu ajutorul unui mixer mixati la viteza medie grisul cu lapte si untul (sau margarina) pana crema devine omogena 
  • impartiti crema in 2 parti , prima parte o intindeti peste prima foaie,apoi adaugati a doua foaie si peste aceasta intreg borcanul de gem,a3a foaie o puneti peste gem si peste aceasta crema si la final adaugati a 4a foaie presand bine ca foile sa se lipeasca bine 
  • se da prajitura la frigider pana a2a zi cand foile se inmoaie si se poate portiona si servi, insa inainte sa o taiati sa o pudrati cu zahar




Sa aveti pofta si un sfarsit de vara perfect!
( Cand voi face reteta aceasta cu tot cu foi voi poza si pas cu pas pregatirea ei, de data aceasta am poze doar cu produsul final. :) )
Aceasta reteta participa la Provocarea Dulce Romanie a lunii august 2012, organizata de Catalina, www.kissthecook.ro .

20 de comentarii:

  1. Si eu fac Albinita destul de rar, fix din cauza foilor dar si a grasimii din crema :) Dar de cateva luni am gasit o alternativa un piiiic mai light, zilele astea fac gem de prune( doar cu din asta imi place :) si ma destrabalez! :))

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Carmen, daca o faci o data pe an praji asta nu cred ca e asa rau sa pui atata unt in ea.Merita fiecare bucatica :D caci e divina!
      te pup!
      Spor la copt foi cu miere!

      Ștergere
  2. Chiar este una din prajiturile copilariei.Ce buna era,abia asteptam sa fie gata.Nu am mancat de ceva timp.Pup!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce de copilarii frumoase descopar!Ma bucur mult! :*

      Ștergere
  3. Si eu tanjesc dupa prajitura asta,super buna,,yamiiii!!arata excelent!!
    Cand lucram la Timisoara in fiecare vineri o cumparam de la cofetaria Codrina,si mai aveau ceva cu caramel(super buna),dar ultima data cand am fost la TM era in renovare si tare am suferit,,,,,,
    O seara frumoasa!!!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mirela multumesc pentru comentariu!
      Eu nu am prea mancat praji de la Codrina dar am auzit ca sunt apropiate ca gust de cele facute acasa(asta e bine ).
      O seara frumoasa sa ai si tu! :*

      Ștergere
  4. Foarte buna praji. Ai facut un aranjament tare dragut. Weekwnd frumos!

    RăspundeţiȘtergere
  5. Alina ce frumos e totul!!!
    Te felicit draga mea,pentru scena in care ai postat prajitura.Se incadreaza perfect cu tot ce ai povestit,dar si in tema data de Catalina.Imi place fooooarte mult fata de masa,pariez ca este de la mama sau de la bunica ta,doar in acele vremuri am vazut asa frumuseti:-))
    Trandafiri in canita aia draguta sunt superbi,completeaza totul.De prajitura ma abtin sa mai zic ceva,imi aduc aminte si eu de cea cu crema de gris si silvoiz pe care ne-o facea mamica si mi se face un dor....
    Ai dreptate...vremuri perfecte.Ce frumos era...
    Mersi mult,m-ai reintors in timp pentru cateva minute si m-ai deconectat din tumultul asta obositor de zi cu zi.Te pup draga mea.Ne auzim.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Angi esti o draguta! :* :*
      Noi cred ca am avut mame zane!Tot ce faceau ele era fascinant!
      Sper candva sa ajung si eu zana unui bebe asa cum tu esti deja zana celor doi minunati baieti ;).
      Te tzuc!

      Ștergere
  6. Superba prajiturica asta, si mie imi aduce aminte de anii copilaririe cand o facea mama mea la fiecare sarbatoare. Noi ii ziceam prajitura cu miere, tocmai din cauza foilor ce contin miere. Mereu mi s-a parut un procedeu complicat de a face foile, dar in urma cu 2 ani am trecut peste aceasta teama si am executat si eu o portie. Este delicioasa, mai ales cand se inmoaie foiel si aromele se imbina. Pupici!!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poliana iti multumesc!
      Ma bucur ca si tie iti place prajitura asta si o stii din copilarie! ;)

      Ștergere
  7. ce buna trebuie sa fie <3 eu nu am mancat niciodata, dar arata fenomenal! Te pup draga mea!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Emily trebuie neaparat sa incerci prajitura asta!O sa iti placa la nebunie! :)

      Ștergere
  8. buna
    mi se pare tare buna prajitura si as vrea si eu sa o fac dar am o nelemurire si te rog sa ma ajuti daca poti;
    -ai scris ca in lapte se adauga zaharul si cele 6 linguri de miere dar eu nu vad nicaieri ca ar fi vorba despre miere in ingrediente;
    -si o alta rugaminte :poti te rog sa scrii si ingredientele pentru foi?
    multumesc frumos si sper sa ma ajuti casa pot face si eu aceasta reteta
    Iulia

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna, Iulia,
      A fost o greseala in text, acolo erau 6 linguri de gris nu de miere(gandul imi era la foile cu miere :) ).
      Eu nu stiu sa explic cum se fac foile insa uite aici La Ancuta o reteta foarte aproiata de a mamei ;) http://laancuta.blogspot.ro/2011/11/prajitura-cu-miere-albinita.html
      Prajitura e delicioasa!

      Ștergere
  9. Buna, ajung pentru prima data pe blogul tau descoperit in revista Joy. Eu nu gatesc in schimb ma ocup cu fotografia profesionala. Daca fotografiile sunt facute de tine, da-mi voie sa te felicit din toata inima, sunt absolut superbe, perfecte tehnic si admirabile compozitional. Imi poti spune te rog ce aparatura folosesti? Mie imi par fotografii profi.
    Wow. :)

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna,
      Ma simt flatata...nu sunt un bun fotograf dar ma straduiesc mereu sa iasa ceva placut ochilui :).
      Folosesc 3 aparate mai mult sau mai putin profi, respectiv un Nikon d60,un Olympus Pen si un Iphone 4s.Fac poze cu toate in functie de dispozitie,care e mai incarcata bateria si care imi e mai aproape in momentul in care incep sa gatesc. :)
      Sper sa ma mai vizitezi!
      Iti multumesc pentru mesaj si ma bucur ca ai ajuns aici dupa mini-articolul din Joy! :)

      Ștergere
  10. Oooo, daaaa, cat de mult imi place Dulcineea :))
    Inca nu m-am incumetat nici eu sa fac foile, cu toate ca mama la face din 2 miscari :D dar pana la urma va trebui sa le fac si eu, ca prea buna e prajitura asta!
    Vreau sa te felicit si eu ptr poze, sunt pline de viata, exact ca si copilaria noastra! :)
    Pupici

    RăspundeţiȘtergere
  11. Ce minunatie aici.Cred ca-s peste 20 de ani ca nu am mai mancat-o, bine ca mi-am adus aminte si am sa o pun pe mami sa mi-o faca de sarbatori.
    Felicitari inca odata pentru tot.

    RăspundeţiȘtergere