marți, 24 iulie 2012

Prajitura cu piersici si bezea

   Aceasta prajitura este una dintre cele mai bune prajituri pe care ni le pregatea mama vara.
Asa repede o pregatea si o cocea ca nici nu aveai timp sa clipesti, ziceai ca e magician.
Ne punea in ea tot felul de fructe ( caise, piersici, prune, rubarbar, capsuni sau chiar cirese) si mereu stia sa ne faca vacantele de vara mai frumoase si mai dulci.



E o prajitura simpla la care nu e nevoie sa cantariti ingredientele ci este nevoie sa folositi aceeasi masura mereu ( eu am folosit 1 cana de 250 ml).
Aveti nevoie de:

  • 5-6 piersici
  • 5 oua
  • 2 cani zahar
  • 1 cana lapte
  • 1 cana ulei
  • 2 cani si jumatate de faina
  • 1 plic zahar vanilat
  • 1 plic praf de copt
  • 1 lingurita otet
  • un praf de sare

Se prepara astfel:
  • separati albusul de galbenus de la toate cele 5 oua
  • peste galbenusuri puneti o cana de zahar si zaharul vanilat si cu un mixer ( eu am folosit KitchenAid-ul pe care il ador) amestecati pana galbenusurile se deschid la culoare si isi maresc putin volumul
  • adaugati apoi cana de ulei, mixand mereu, apoi laptele, faina si la final praful de copt stins cu o lingurita de otet
  • compozitia pentru aluat este destul de lichida dar sa nu va speriati caci asa este normal

  • puneti aluatul intr-o tava ( 28x38 cm ) acoperita cu hartie de copt si dati tava la cuptor (preincalzit) la 180 grade pentru 5-10 minute
  • taiati piersicile in 2 sau in 4 bucati (depide cat de mari sunt) 
  • cand aluatul s-a intarit putin scoatem tava din cuptor si aranjam fructele peste aluat apoi bagam iarasi tava in cuptor pentru inca 20-25 minute

  • intre timp bateti spuma tare albusurile cu un praf de sare si cu cana ramasa de zahar
  • cand aluatul e copt scoateti tava din cuptor si puneti albusurile batute deasupra fructelor
  • dati iarasi tava la cuptor la 155-160 grade (pe raftul din mijloc) pentru aproximativ 1 ora sau chiar 1 ora jumatate ( l.e: nu este prea mult ca timp!daca o sa folositi temperatura indicata de mine prajitura nu se va arde!)

  • bezeaua deasupra va capata o culoare placuta,aramie, iar inauntru va fi alba si gumata
  • cand e gata prajitura o scoateti din cuptor si o lasati sa se raceasca bine inainte de a o servi





Pofta buna si sa aveti o vara frumoasa si dulce, asa ca cele din copilaria mea!

36 de comentarii:

  1. mmmmmmmmmmmm arata delicios!

    RăspundeţiȘtergere
  2. Si mie imi place acest aluat cu lapte si ulei. Mi-ai facut pofta pe bezeaua aceea aurie si crocanta la suprafata...delicioasa prajitura!
    Pupici :)

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Angela ma bucur ca iti place reteta si o stii si tu! :*

      Ștergere
  3. ce vrei sa-mi faci ???? o sa mor de pofta...si stai asa departe...
    o sun pe mama !!!!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alex la fel e valabil si la mine cu ce pregatesti tu :)) :*

      Ștergere
  4. Ti-a iesit o bunatate. Bezeaua e cea mai grozava.
    O vara frumoasa!

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O vara frumoasa sa ai si tu! :)
      Multumesc pentru comentariu!

      Ștergere
  5. Arata extraordinar, am salvat reteta si sper sa o incerc in curand:)

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Spor la copt!Multumesc pentru apreciere!

      Ștergere
  6. Arata foarte bine prajitura ta! Si cum ai ascuns piersicile acelea sub bezea...o bunatate!!!

    RăspundeţiȘtergere
  7. Dupa ce s-a copt aluatul ai zis ca se pune bezeaua si se mai lasa in cuptor o ora, nu e prea mult? mi-e frica sa nu se arda.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu se va arde daca ai grija sa setezi temperatura asa cum am scris in reteta si sa verifici din cand in cand prajitura. :)
      Succes si spor la copt!

      Ștergere
  8. Arata nemaipomenit! O saptamana frumoasa! Cosmin

    RăspundeţiȘtergere
  9. Cat de bine arata bezeaua, vreau si eu sa o fac exact in momentul asta

    RăspundeţiȘtergere
  10. Felicitari ptr prajitura, am facut-o si eu ieri cu ocazia Sfintei Marii si a iesit delicioasa.daca o mmancati rece este super.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca a iesit prajitura si a fost si pe gustul vostru!Va mai astept sa testati si alte prajituri! :)

      Ștergere
  11. Vazut, facut, mancat. Excelenta, pana acum ma tot chinuiam cu faimosul pandispan, 6, 6, 6...
    Felicitari pentru blog, pentru sotul care te face fericita, avem niste parteneri minunati si te rugam sa continui sa ne impartasesti din experientele tale culinare.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina iti multumesc ca ai incercat reteta si mai ales iti multumesc ca mi-ai scris ca ti-a placut prajitura!E reteta mamei mele si nu da gres niciodata! :)
      Te mai astept pe la mine in vizita :).

      Ștergere
  12. am incercat...super...multumim de reteta:)

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca a fost pe placul vostru! :)
      Va mai astept sa testati si alte retete! :)

      Ștergere
  13. Am vreo sansa sa nu ard aceasta prajitura, daca nu am cuptor electric la care sa pot sa setez temperatura? :(

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ruxandra, daca iti cunosti cuptorul bine eu cred ca nu ai cum sa o arzi!Trebuie prajitura sa fie pe gratarul din mijloc si cuptorul pe treapta cea mai mica (1 sau 2)...verifici mai des prajitura daca crezi ca se poate arde !Mama nu are cuptor electric si ei ii iese mereu!
      Bafta la copt! ;)

      Ștergere
  14. arata foarte bine, dar as vrea sa inlocuiesc cu pere, sper ca merge...

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. daca perele sunt bine coapte nu vad de ce nu ar merge! spor la copt!
      multumesc pentru vizita si comentariu.

      Ștergere
  15. Wow o prajitura exact pe gustul meu, arata delicios mai ca iti ploua in gura doar cand te uiti la poze.

    RăspundeţiȘtergere
  16. arata apetisant prajitura. o sa o incerc si eu :*
    mihaela

    RăspundeţiȘtergere
  17. felicitarile mele doamna,ptr acest deliciu,o sa-l fac si eu cum pot de repede,cum o sa-mi permita sanatatea,numai ca nu am cuptor asa de performant,sper sa nu dau gres.barbi

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc!
      Daca nu ai un cuptor electric atunci cel mai bine ar fi sa dai aragazul pe cea mai mica treapta in momentul in care sta bezeaua la cuptor si sa verifici prajitura mereu sa nu se arda! Si mama are cuptor pe gaz si nu da gres! ;) cuptorul electric nu e un moft ci un mare ajutor caci temperatura e mereu controlata si sa stii ca nu consuma asa mukt curent pe cat spun unii!
      Spor la copt!

      Ștergere