sâmbătă, 10 decembrie 2011

Turta dulce

     Nu stiu daca e cea mai buna reteta de turta dulce pe care o veti incerca insa pentru mine este reteta perfecta , caci ea imi aduce aminte de copilarie , de bradul ce il aducea Mos Craciun direct impodobit si care era plin de turta dulce si bomboane de ciocolata.
Reteta aceasta o am de la mama ,care ea la randul ei a "furat-o" de la prietenele ei sasoaice ,  pana acestea sa paraseasca tara noastra minunata dupa anii 1990!
Ele faceau turta dulce pentru a o vinde la targurile de Craciun si o faceau cu 2-3 saptamani inainte de evenimente tocmai pentru a se inmuia si a fi perfecta!
Trebuie sa incercati reteta chiar daca o sa faceti doar jumatate de portie... mirosul de turta dulce pe care il veti avea in casa nu se poate compara cu nimic gata cumparat!



Atentie! Aluatul se face cu minim 3-4 ore inainte daca nu cu 24 ore inainte asa cum am facut eu.

Aveti nevoie de :

  • 1 kg faina
  • 325 gr zahar
  • 2 linguri cu varf cu untura de porc ( Nu ma intrebati daca se poate face si cu alta grasime ca nu stiu!Cand am vorbit cu mama ea a zis ca nu a facut decat cu untura pana acum si nu imi poate spune o cantitate anume de unt sau margarina cu ce s-ar putea inlocui.Deci mergeti prin magazine si sigur gasiti untura :) )
  • 3 linguri de miere
  • 2 oua intregi
  • 2 galbenusuri
  • 1/2 lingura de amoniac
  • 1/2 lingurita de bicarbonat
  • scortisoara,cuisoare si alte condimente pentru turta dulce(gasiti si mix gata pregatit pentru turta dulce ) (  la fel nu ma intrebati cate grame - mama lucreaza din " ochi" la treaba asta ,iar eu am pus cam un plic de scortisoara si unul de cuisoare macinate)
  • 200 ml apa
  • forme pentru decupat aluatul
Pentru decorat (partea asta e optionala insa daca aveti mult timp liber si vreti sa va relaxati eu zic sa incercati) :
  • 2 albusuri
  • 200 gr zahar farin
  • 2-3 linguri ulei de floarea soarelui
  • colorant alimentar (eu am avut doar galben si rosu)
  • bomboane pentru decorat
  • multa rabdare :)
  • pensule
Se prepara astfel:
  • intr-o oala puneti 3 linguri de zahar si le lasati sa se arda pana prind o culoare frumoasa aramie si pana tot zaharul devine lichid apoi stingeti cu 200 ml apa si amestecati pana ce zaharul se topeste iar
  • lasati lichidul sa se raceasca

  • intr-un vas incapator puneti faina,apoi zaharul,untura,mierea,cele 2 oua intregi si cele 2 galbenusuri,amoniacul,bicarbonatul si mixul de condimente
  • amestecati cu o lingura pentru inceput apoi adaugati siropul de zahar ars si framantati cu mana pana aluatul se leaga frumos

  • acoperiti aluatul cu folie alimentara si il lasati sa se odihneasca pana a2a zi sau macar 3-4 ore la frigider
  • eu am lasat  aluatul 24 ore la frigider 
  • a2a zi m-am apucat sa coc turta dulce
  • am incins cuptorul la 180 grade
  • am taiat bucati din aluat pe care le-am modelat putin in mana pentru a fi mai usor de intins si le-am intins gros de aproximativ 1 cm pe masa pudrata cu faina apoi am decupat diverse forme din aluat( Pont : cu cat sunt formele mai mari cu atat mai reusite vor fi figurinele dupa coacere)

  • am pus formele din aluat pe tavile acoperite cu hartie de copt si le-am lasat la cuptor aproximativ 15 minute (am fost mereu in alerta sa nu cumva sa se rumeneasca prea tare )
  • cam 5 tavi mi-au iesit din portia de aluat de mai sus
  • cand sunt coapte le scoateti intr-un vas si le lasati sa se raceasca bine

  • eu am inceput sa le decorez abia a3a zi 
  • am batut spuma cele doua albusuri apoi am adaugat pe rand cu o lingura 200 gr de zahar pudra
  • cand spuma a fost gata am adaugat 2-3 linguri de ulei si am amestecat bine pentru ca glazura sa arate bine dupa uscare
  • am impartit glazura in 3 boluri astfel incat sa am si glazura alba si rosie si galbena( adaugand colorant alimentar )

  • cu ajutorul unor pensule am uns cu glazura fiecare turta dulce apoi am presarat bombonele si am incercat sa fac diverse modele ( indemanare foarte mare nu am , de aceea am mers mai la sigur cu modelul uni :D ) 

  • am pus fiecare turta dulce pe  tava acoperita cu folie alimentara si le-am lasat sa se usuce pana seara cand erau deja bune de mancat ,insa ma repet , ele ajung sa atinga "perfectiunea" dupa cel putin o saptamana :)

Pregatiti din timp turta dulce si in Ajun de Craciun serviti-o invitatilor sau puneti-o in brad, caci nu cred ca e mod mai frumos sa-i bucurati pe cei dragi decat facand ceva dulce,din suflet si cu dragoste pentru ei.




Este o reteta dulce perfecta si poate cine stie, vine si Mosul cu ceva de la Dmail: idei utile,cadouri originale , caci are de unde alege.

18 comentarii:

  1. Foarte bine arata! Pozele sunt ff reusite!! Parca sunt de calendar :) :*

    RăspundeţiȘtergere
  2. Avem si moi un proiect de turta dulce in familie: mama - la aluat, copilul - la forme, tata - la pictat:-)

    Asteptam concediul si ne punem pe treaba!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Tu iar imi faci pofta,huh?Pai e bine asa? :)

    Eu am o reteta de la mama,cu drojdie,turtele ies pufoaseeee si deja nu mai pot ca salivez la greu.Saptamana asta fac,gata,ca m-ai suparat!:P

    RăspundeţiȘtergere
  4. :)))
    Carmen pai ia sa faci sa vad si eu alta reteta caci mai vreau sa fac pana la Craciun inca 2 variante(cel putin) :) (ca doar 10 bucati mai am :D )
    te pup!

    RăspundeţiȘtergere
  5. Sunt tare frumusele!!!Pot sa ma sevesc??Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  6. excelenta turta ai facut! ♥
    te pup cu drag!

    RăspundeţiȘtergere
  7. Emily iti multumesc pentru apreciere!
    Sunt dragalase...mai am de munca pana o sa-mi iasa asa cum visez eu :) :*.

    RăspundeţiȘtergere
  8. Foarte frumoase pozele si foarte frumos sunt decorate turtele dulci :)
    Turta dulce ma face sa ma gandesc la sarbatoare si sa-mi aduc aminte de mirosul acela de dulce :) Mmmm :)

    RăspundeţiȘtergere
  9. Oana iti multumesc pentru vizita si pentru apreciere!
    Eu ador mirosul de turta dulce,de cozonac si de tot ce e mai bun de sarbatori (si nu numai). :)

    RăspundeţiȘtergere
  10. au iesit superb| felicitari! si sunt foarte misto si pozele! vreau si euuuuu

    RăspundeţiȘtergere
  11. Dar glazura nu ramane moale, nu e necesar sa le mai bagi putin in cuptor?
    Mary

    RăspundeţiȘtergere
  12. Mary glazura se intereste in cateva ore dupa ce o pui pe turta fara sa o pui in cuptor( contine mult zahar si turta absoarbe umezeala ) :) .Daca urmezi reteta nu poti da gres! La un albus pui 100 gr de zahar pudra :).
    Multumesc pentru vizita!

    RăspundeţiȘtergere
  13. Felicitari pentru blog!!!!!!!!Jos palaria!
    O realizatoare de emisiune de gastronomie.

    RăspundeţiȘtergere
  14. Cu siguranta e printre cele mai bune! Am facut sambata o jumatate de portie...si azi nu mai este... Ce sa o lasi sa mai stea cateva zile?...nici vorba.
    Pupici

    RăspundeţiȘtergere
  15. Fancy le-a placut asa mult?
    Ma bucur foarte mult!!
    E bine sa stiu ca nu doar mie imi place!
    Te pup si iti multumesc ca ai incercat reteta! :*

    RăspundeţiȘtergere