joi, 6 octombrie 2011

Ciorba de fasole boabe cu ciolan afumat si tarhon

O ciorba delicioasa ,perfecta pentru sezonul toamna - iarna .



Aveti nevoie de :
  • aprox. 10 maini de fasole boabe 
  • 3 morcovi
  • 2 cepe
  • 1 radacina de patrunjel
  • 1 ciolan afumat(aprox.500 gr a avut al meu)
  • 1 lingura otet
  • tarhon (din borcan)
  • sare
  • 500 ml bulion de rosii (home made)
Se prepara astfel:
  • spalati bine fasolea si apoi o puneti la fiert in multa apa
  • spalati ciolanul in jet de apa apoi il puneti intro oala incapatoare la fiert
  • atat la fasole cat si la ciolan prima apa in care au dat in fiert eu am schimbat-o si am pus alta (care fierbea separat ca sa nu incetinesc procesul de fiebere cu apa rece) peste fasole si apoi in oala cu ciolanul si am lasat sa fiarba bine ( fasolea aprox o ora si jumatate pana se inmoaie bine iar ciolanul l-am fiert mai bine de 2 ore jumatate pana carnea s-a desprins de pe os)
  • se curata legumele si se spala si se taie pe din doua apoi se adauga in oala cu ciolanul sa fiarba impreuna
  • cand fasolea e fiarta bine o scurgeti si asteptati ca si carnea sa fie fiarta
  • cand ciolanul e fiert il scoateti din oala si il curatati de grasime(eu fac treaba asta caci sotul meu nu mananca nimic cu grasime) si taiati carnea in bucatele mai mici si o bagam apoi in oala

  • scoatem si cateva bucati de morcovi pe care ii tocati marunt si ii puneti in oala
  • adaugati apoi si fasolea si mai lasati cateva minute sa fiarba totul adaugand apoi sarea,bulionul de rosii si otetul ( puteti sa o faceti  cat de acra va place)
  • puteti adauga la final si tarhon, asa cum am facut eu, si va fi mult mai gustoasa ciorba 

  • stiu ca in unele zone se face rantas la ciorba de fasole dar eu nu am mai facut deoarece fasolea mamei era destul de fainoasa si la fierbere o parte din ea s-a spart si nu am mai avut nevoie de rantas
Am prajit niste paine si am taiat niste ceapa (pentru sot) si  ...a fost cea mai buna ciorba de fasole cu afumatura mancata vreodata!


(Mi-am propus sa nu mai mananc in timp ce fac pozele dar nu m-am putut abtine :D )
 Reteta participa la Provocarea lunii octombrie "Dulce Romanie"  organizata de My Fancy Cake . :)


Sa aveti pofta!

5 comentarii:

  1. Tare bine arata! Si noi ne-am propus sa facem aceasta ciorba. Am cumparat ciolanul, aveam fasolea de la bunici, dar ieri s-au transformat toate in iahnie de fasole cu ciolan la cuptor.
    Dar a fost buna si asa.
    Te pup si iti multumesc pentru participare.

    RăspundeţiȘtergere
  2. Fancy sa faci neaparat!Eu nu sunt fan ciorba insa asta de fasole cu ciolan mi se pare mixul perfect!
    Cum faci ciolanul la cuptor?
    EU iti multumesc :)

    RăspundeţiȘtergere
  3. Fericito doar am terminat-o dar a ta are ciolan si tarhon!Opreste-mi, ce mai...:)

    RăspundeţiȘtergere
  4. Teo draga dupa ce au mancat 8 oameni din ea nu a mai ramas nimic insa daca vii in vizita asta fac pt tine! :) ;)

    RăspundeţiȘtergere
  5. Salut si scuze de intarziere.
    Eu prepar ciolanul la capac...adica intr-o cratita pun apa (cam pana la jumatatea cratitei), acopar cu un capac (pus invers), iar pe capac asez ciolanul. Dau la cuptor la foc mic, iar spre sfarsit, ca sa se rumenasca activez functia grill si ridic temeratura.
    Nu adaug nici un fel de ulei.
    Te pup si iti oresc o seara buna!

    RăspundeţiȘtergere