marți, 23 august 2011

Prajitura cu foi de napolitana,nuci si caramel

Adica la mama in caiet e trecuta asa : prajitura Lica .


A3a reteta de la ruga din 15 august suna cam asa :

Aveti nevoie de :

  • 6 galbenusuri
  • 200 gr zahar pudra
  • 250 gr margarina
  • 300 gr nuca
  • 300 gr zahar
  • 3 foi de napolitana
Se prepara astfel:
  • se taie nuca la cutit (eu recunosc ca la treaba asta am gresit putin caci trebuia mult mai marunt tocata nuca dar eu am zis sa nu o fac asa mica sa se vada :D si cand am lipit napolitanele au ramas mici goluri din cauza ca nu nuca era prea mare in unele parti)

  • cele 6 galbenusuri se freaca cu zaharul pudra si margarina(la temperatura camerei)

  • intro oala puneti 300 gr zahar la ars pana prinde o culoare aramie frumoasa apoi adaugati nuca taiata si amestecati bine





  • la aceasta operatiune aveti nevoie de ajutor(mama ii zice ca e o prajitura la "4 maini" ) : dupa ce ati adaugat nuca in zahar adaugati pe rand,repede cate o lingura din amestecul de galbenus-zahar-margarina amestecand mereu cu grija

  • mai lasati pe foc amestecul 2-3 minute apoi puneti jumatate din compozitie pe o foaie de napolitana( eu am taiat foile si am lasat doar 3/4 din ele ) apoi adaugati a2a foaie si restul de copozitie si apoi a3a foaie peste care sa puneti imediat o tava mai grea pana caramelul se raceste si cele 3 foi se lipesc bine

  • cand este rece taiati si serviti


Este prajitura mea preferata caci eu ador si caramelul si nuca!

Sa aveti pofta!

Un comentariu: