vineri, 1 iulie 2011

Chec la metru

O reteta mostenita de la mama ( cel mai bun cofetar din lume :* ).

Aveti nevoie de :
Pentru cele 2 checuri:
  • 6 oua
  • 390 gr zahar
  • 390 gr faina
  • 15 linguri de apa calduta
  • 10 linguri de ulei
  • 1 plic parf de copt
  • 2 linguri de cacao neagra
  • 1 esenta de vanilie
Pentru crema:
  • 1 +1/2 pachet unt (sau margarina)
  • 200 gr zahar pudra
  • 1 zahar vanilat 
  • 1 esenta vanilie
  • 1 galbenus de ou
Pentru glazura:
  • 200 gr zahar pudra
  • 4 linguri cacao neagra
  • 2-3 linguri de apa fierbinte
  • 1 lingura de ulei
(Later edit:reteta de la glazura este varianta mamei ,care ii si iese...eu m-am zbatut cu ea -de 2 ori...sa nu mai ziceti la nimeni - si nu mi-a iesit de aceea nici nu voi posta o poza cu checul glazurat :D  asa ca va recomand glazura de la Dr.Oetker  sau topiti in microunde /baie de aburi 200 gr ciocolata neagra sau cu lapte la care mai adaugati 1-2 linguri lapte si turnati peste chec - rezultatul va fi cu siguranta unul mai frumos decat al meu insa daca doriti puteti sa va testati maiestria si cu glazura a la maman )


    Se prepara astfel:
    • separati albusurile de galbenusuri
    • bateti spuma albusurile si cand acestea sunt spuma tare adaugati pe rand zaharul si esenta de vanilie ,adaugati apoi pe rand galbenusurile,apa calduta si cele 10 linguri de ulei
    • puneti apoi faina si plicul de praf de copt,amestecati usor pana se omogenizeaza totul
    • intre timp  incalziti cuptorul la 180 grade si puneti hartie de copt in 2 tavi de aceeasi masura(treaba asta e foarte importanta ca cele 2 checuri sa iasa identice)
    • jumatate din compozitie o puneti intro tava si in cealata jumatate adaugati cacaoa si dupa ce o amestecati bine o puneti in cea de-a 2-a  forma


    • dati checurile la cuptor pentru 35-40 minute(pana iese scobitoarea curata )

    • cand sunt gata le scoateti din cuptor si din forme si le lasati sa se raceasca
    • crema se pregateste astfel :cu ajutorul unui mixer(eu am folosit robotul de bucatarie) mixati bine zaharul ,zaharul vanilat si untul(margarina) pana se spumeaza apoi adaugati galbenusul de ou si mixati iar ,la final adaugati esenta de vanilie 
    • dupa ce checurile s-au racit le puneti unul langa celalalt si  taiati la aceeasi dimensiune felii destul de generoase
    • incepeti asamblarea "checului la metru" astfel: luati intai o felie din checul negru pe care o ungeti cu crema si de ea lipiti o felie de chec alb si alternati culorile pana la final (simplu ,nu? )

    • dupa ce checul gigant e asamblat pregatiti glazura : zaharul se amesteca cu cacaoa si adaugam pe rand cele 2-3 linguri de apa fierbinte mestecand mereu pana devin o crema destul de fluida

    • la final adaugam 1 lingura de ulei in glazura ca sa luceasca mai frumos si ca sa nu se crape cand taiem in momentul in care il servim

      E delicios si il puteti servi sub titlul de "Tort la metru" pentru evenimente speciale!

      Sa aveti pofta!

      11 comentarii:

      1. Super ideea pentru maine! Am o intrebare: de ce in ultima poza se vede maro-alb-maro? Cele doua checuri alb-negre le-ai asezat unul langa celalalt? Sau nu inteleg eu ceva la asamblare? :)

        RăspundeţiȘtergere
      2. Se aseaza o felie alba una neagra (ca si cum ai construi un singur chec)si tot asa si in momentul in care il tai prima felie devine rebut(buna pt bucatareasa :D ) caci este mai mare deoarece tai in diagonala ca sa iasa acel joc intro felie (adica chec negru-crema-chec alb- crema-chec negru ).
        (sper ca m-am facut inteleasa :D )
        spor maine si sa ma anunti daca iti iese!e delicios asta garantez! :)

        RăspundeţiȘtergere
      3. Ce chec frumos, am notat reteta in my "TO DO List" (am asa ceva) :))
        Pupici

        RăspundeţiȘtergere
      4. Diana si eu am o listuta din asta :)))).
        E super de efect,foarte gustos si e bun cand ai multi musafiri ( de Craciun sau Rev e bun)

        RăspundeţiȘtergere
      5. Eu il stiu sub denumirea de "chec mozaic" si este ff bun!

        RăspundeţiȘtergere
      6. Foarte interesant! N-am mai vazut asa ceva! Mama ta, chiar este un bun cofetar! Daca vedeam doar felia taiata de pe farfurie, nu as fi realizat cum a fost asamblat. Merita incercata reteta mamei tale, mai ales ca la noi checul se mananca foarte bine.

        RăspundeţiȘtergere
        Răspunsuri
        1. Gabriela ma bucur ca iti place reteta!Dupa ce o incerci sa imi spui cum ti-a iesit!
          Mama e cea mai tare :)

          Ștergere
      7. E usor de facut,,,,se potriveste de minne pt. o zi mohorata.
        Glazura amaruie de cacao se impaca de minune cu crema de vanilie ,iar pt. pretentiosi pot ,folosi crema de capsuni si crema de vanilie care place ochilui si pot insiropa feliile de chec cu un sirop de zahar ars cu esenta de rom
        Azi am facut si........a avut trecere
        Doar jumatate mai apuca sa stea la rece (probabil) pana maine.........

        RăspundeţiȘtergere
      8. Bravo,este reteta originala ,eu o am de la strabunica si este exact aceasta reteta,incercati cu incredere doamnelor nu veti regreta,ficamea ar manca numai tort la metru.felicitari si paste fericit tuturor.

        RăspundeţiȘtergere